باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

تحریف و فراموشی دو نکته حساس سخنان رهبری

علیرضا بختیاری | جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ق.ظ | ۲ نظر

بسم رب الشهدا

سلام
عملیات مقدس یا دفاع مقدس ؟ چرا اقا ومولایمان نگران تحریف و فراموشی دفاع مقدس است ؟
ایا سخنان ایشان در هنگام دیدار دست اندرکاران راهیان نور و موقع حضور در یادمان شهدای شرق کارون تنها برای خالی نبودن عریضه است یا اینکه ایشان مدتهاست که موضوع را متوجه شده اند و بهترین موقعیت را در این برهه زمانی دیده اند تا بتوان بار دیگر توجهات را به این سمت جلب کرد ؟

سالهاست که روایت دفاع مقدس محدود شده است تنها به بعضی نقاط و این محدود شدن باعث پیش آمدن بعضی مسائل میشود براستی چرا تمام نقاطی که برای بازدید برده میشود باید بگوئیم حمله فلان در این محل انجام شد ؟ چرا تنها بحث بحث حمله است ؟ براستی چرا روایتهای راویان عزیز رزمنده و غیر رزمنده محدود به نکاتی تکراری باید باشد ؟ ایا همین نکات تکراری  باعث نشده تا رغبت بخشی از خصوصا دانش آموزان و دانشجویان کمتر بشود ؟ بارها گفته ام که بحث دفاع مقدس با تمام زوایای آن آنقدر ظرفیت دارد تا بتوان سالها در یک نقطه ایستاد و از آن سخن گفت و کهنگی و تکرار در آن نیافت اما متاسفانه متولیان امر هرگز با یک نگاه علمی و فرهنگی به این قضیه نگاه نکرده اند و قطعا انتخاب فرمانده هان و افراد شناخته شده از سوی مقام عظمای ولایت از قدرت و توان آنها در مدیریت و فراهم نمودن امکانات لازم نشات میگیرد ولی این برادران نباید فکر کنند چون خودشان در جنگ بوده اند در زمینه انتقال مفاهیم هم تخصص لازم را دارند .

بحث دفاع مقدس آنقدر اهمیت دارد تا bbc فارسی برای آن وقت اختصاص بدهد و امثال بنی صدر ها را برای القای اینکه وقوع جنگ اجتناب پذیر بود و یا بحث کوتاه نیامدن امام برای ادامه جنگ و از این قبیل سخنان هزینه های گزاف بکند اما براستی مسئولین محترم بفرمایند برای خنثی نمودن این حمله نرم چه کرده اند ؟ براستی وقتی امثال سردار شمخانی در مقابل چشم ملیونها نفر بنی صدر را در قضیه سقوط خرمشهر و مسائل مرتبط با آغازین روزهای دفاع مقدس خائن نمیداند دیگر چه بگوئیم ؟ ایا واقعا او خائنی با قرار قبلی با صدام بود یا اینکه خود نیز از این سو برای بدست آوردن وجهه مردمی و تخریب وجهه جناح مقابلش حاضر به شکست در جنگ شد تا سنگ اندازی های امثال شهید رجائی و بهشتی را بقول خودش مانعی برای رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بنمایش بگذارد ؟

از دید من نگفتن این مطالب و باز ننمودن لایه های ناگفته جنگ و دفاع مقدس است که نگرانی ولی امر را دامنزده است .

به هر حال باید بجای تکیه تنها بر خاطرات و روایتهای راویان عزیز که متاسفانه بخشی از آن تنها مصیبت خوانی و راه انداختن اشک و ناله مردم است  فکری منطقی و اساسی با توجه به رهنمودهای مولا نمود .

یا علی

الهم عجل لولیک الفرج

  • علیرضا بختیاری

بمباران خانه امان در ابادان سال 60

علیرضا بختیاری | يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ | ۱ نظر


بسم رب الشهدا

سلام

تابستان سال 60 بود که خبر دار شدیم خانه امان در ابادان بمباران شده و پدرم زیر آورا مانده جویای خبر که شدیم متوجه شدیم که هواپیمای عراقی برای زدن پدافندی که نزدیک خانه بوده شیرجه ای میزند و موشکی را رها میکند که به خانه مجاور ما میخورد و در نتیجه بخشی از موج انفجار و آورا خانه مجاور که سه طبقه بود روی خانه ما میریزد و خساراتی وارد میکند .

پدرم آن لحظه در خانه بود که مختصری اسیب میبیند ، خدا رحمتش کند دل شیری داشت .....نه اینکه چون پدرم بود اینطور مینوسم هر کس او را میشناخت این را اعتراف میکند که با ترس بیگانه بود عمری نان بازویش را خورده بود و ما هم بر سر سفره حلال بار آورد .

مدتها با فدائیان اسلام و سرهنگ کهتری همکاری میکرد وداستان آشنائیش با سرهنگ کهتری را برایم تعریف کرد که در وقتش خواهم نوشت .

سالها گذشت و پدرم هم به رحمت خدا رفت تا اینکه در فیلمهائی که بدستم رسید روزی مشغول بازبینی بودم که با وجود سرعت بالا برای بررسی سریع چشمم به صحنه هائی اشنا خورد سرعت فیلم را پائین آوردم....درست بود خانه خودمان بود همان خانه ای که وقتی بعد از جنگ برای نوسازی تخریبش کردم دلم گرفته بود ..........توی فیلم دیگ نذری مادرم را دیدم و نرده های پشت بام خانه امان را و عاقبت صحنه مصاحبه پدر و عمه ام .....بهتر است برای دیدن فیلم این مصاحبه به این آدرس بروید .

http://www.aparat.com/v/jgCe6

  • علیرضا بختیاری

یا فاطمه الزهرا

علیرضا بختیاری | پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

السلام علیک یا صدیقه الطاهره فاطمه الزهرا

روز وفات سرور زنان جهان در ابادان شاهد هستی که مردم از کوچک تا بزرگ پیاده برای عزاداری کیلومترها راه را تا قدمگاه حضر نبی عازم هستند ، قدمها تا قدمگاه .



  • علیرضا بختیاری

اینجا یادمان شلمجه محل ......فروش حلوای خرما و جمع اوری صدقات!!!!!

علیرضا بختیاری | چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

قبلا راجب کارهای غیر کارشناسی مسئولین محترمی که سالی یکبار قدوم مبارکشان به مناطق عملیاتی باز میشود و هر بار حضورشان مساوی تغییرات غیرکارشناسی در یادمانها خصوصا شلمچه میشد بسیار سخن گفته ام اما در تعجبم که چرا اقایان محترم بزرگوار این اعمال ضد فرهنگی غیر مرتبط را نمی بینند ؟!!! چرا باید یادمان شلمچه بشود محل فروش حلوای خرمائی ؟ چون فروشندگان از ایثار گران هستند ؟ با کدام منطق ؟ در همین محل سالهای قبل اقدام به ساخت ماکتی کردند که در یکی از پستهای وبلاگم به آن اشاره کردم و با هزینه ای زیاد آن ماکت الان بلا استفاده شده که همان زمان هم به مجریان طرح ایراد را عرض کردم ولی طبق معمول ..........بگذریم نکته دیگر حضور صندوق جمع آوری صدقات برای کمیته امداد حضرت امام و تبلغ سنت وقف است !!!!!!!!  و فروش نوشابه !!!!!!!! آقایان  من بی سواد ...من هیچ صلاحیت نظر کارشناسی بعد 17 سال حضور مستمرسالی دوازده ماه  و بی وقفه در این مناطق ندارم ...........اصلا ضد انقلابم و خوراک دهنده به سایتهای معاند ......خوب !!!!!.........شما دارای تمام صفات و وجنات مورد نظر لطف کنید بفرمائید این است تاکید حضرت اقا بر اقدامات فرهنگی و شناسنامه دار کردن یادمانهای دفاع مقدس ؟

عکسها سخن میگویند


  • علیرضا بختیاری

حضور حضرت آقا در یادمان شهدای شرق کارون - آبادان

علیرضا بختیاری | چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

امروز چشممان بقدوم مولا و سرومان خامنه ای عزیز روشن شد و اقا بر دیده گانمان قدم گذارد و در یادمان شهدای شرق کارون که در چند کیلومتری بیرون ابادان است در میان مردم و کاروانهای راهیان نور حاضر شد .

جمعیت با وجود عدم تبلغ بسیار زیاد بود و من دلم خوش بود که میرویم و راحت جایمان میشود که وقتی رسیدیم یعنی زود هم رسیدیم ( به اتفاق چند نفر از دوستان رفتم) دیدیم که دیر رفته ایم حالا شما حساب کن جمعیتی را که بعد از ما رسیدند و در داخل محوطه اصلی جا برایشان نبود ، خلاصه اینکه تنها صدای اقا را از بلند گوها می شنیدم و بقول معروف وصف العیش نصف العیش به همین قانع شدم خوب حتما چشمانم لایق نبود تا بر جمال ایشان روشن شود .

تعدادی عکس گرفتم جهت تبرک



  • علیرضا بختیاری

دارالقران یادمان والفجر 8

علیرضا بختیاری | دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

امسال در یادمان والفجر 8 اروند کنار حرکت فرهنگی زیبائی انجام میشودکه قرائت قران است و دارالقران والفجر 8 نام دارد کاری است پسندیده و زیبا .

سه تا عکس میگذارم یکی از دارالقران و دو تا هم از یکی از زوار با فرزند کوچکش.

.



  • علیرضا بختیاری

کاهش کاروانهای راهیان نور

علیرضا بختیاری | دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۵۶ ق.ظ | ۱ نظر

بسم رب الشهدا
سلام
امسال تعداد کاروانهای راهیان نور بشدت کاهش پیدا کرده یعنی آن چیزی که من در سالهای قبل دیده ام امسال خیلی کمتر شده و این برای یک کار فرهنگی عطیم علی رغم ضعفهایش یعنی بی توجهی که با اخباری که شنیده ام ارتباط مستقیمی دارد با کاهش شدید بودجه این حرکت فرهنگی و صد البته ضرری برای بخش گردشگری جنگ که حضور این کاروانها تاثیری مهم بر اقتصاد منطقه نیز خواهد داشت یعنی آن بخشی که به بازار برای خرید مراجعه میکنند .
اواخر سال گذشته رهبر انقلاب بر نگرانیشان نسبت به مسائل فرهنگی انگشت گذاشتند و امسال را هم سالی فرهنگی نام گذاری کردند ولی ظاهرا دولت محترم فرهنگ را در برنامه های خاصی می بیند و این کار را جزو فرهنگ محسوب نکرده و یا اینکه اهمیت آن را در مقایسه با بقیه موارد در رده پائین تری میبیند .
سالی که نکوست از بهارش پیداست
  • علیرضا بختیاری