باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

نقش دولت موقت در لغو قراردادهای نظامی

علیرضا بختیاری | يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

از این به بعد مطالب کانال تلگرامیم را در این جا درج میکنم تا به ادراک مطالب مربوط به دفاع مقدس کمکی شده باشد


در بررسی مباحث مربوط به انقلاب و جنگ تحمیلی به موضوع لغو خرید سلاح ها و همچنین اثر ان در اینکه توان رزمی ایران کاهش پیدا کرد و نسبت دادن اینکه انقلابیون مخالف داشتن سلاح های موثر بوده و انها را آهن پاره تلقی و به همین دلیل هم اقدام به لغو قراردادها نموده و در تهییج و تحریک دشمن به تهاجم به ایران بواسطه  دریافت اطلاعاتی در زمینه کاهش توان رزمی ایران  کمک نموده اند .
نکته قابل تامل اینکه نوک پیکان این حملات هم بسوی روحانیت و خصوصا حضرت امام بوده و انقلابیونی که با اندیشه اسلام انقلابی سخن میگویند آماج این حملات قرار میگیرند ، هر چند که در ارائه مطلب یا سندی که بیان کننده اندیشه و اراده این کار باشد هم ناتوان هستند .
عدم اشراف جامعه ما و خصوصا نسل های بعدی از سیر حوادث و اتفاقات و خصوصا نشر مطالب غیر واقع و یا تحریک کننده احساسات و عواطف در فضای مجازی که دائما دسترسی و استفاده از آن دارد سهل تر میشود ، در این  جنگ روانی ابزارهای دست افرادی است که آگاهانه یا غیر آگاهانه به این مسئله دامن  میزنند.
اما بررسی اسناد و مکتوبات روزهای اول پیروزی انقلاب منبعی غیر قابل کتمان از مواردی است که ما را به  زوایای دیگر مکتوم و ناگفته این دست مسائل رهنمون میکند.
جبهه ملی و نهضت ازادی که پیکره دولت موقت را تشکیل میدادند متهمان و عاملین اصلی تفکر و اندیشه لغو قراردادهای نظامی هستند که قبل از انقلاب منعقد شده و تا قبل از قطع روابط و تحریمهای صورت گرفته از اول انقلاب  امکان دست یابی به آنها را در حداقل ممکن میسر مینمود اما لغو قراردادها نه تنها باعث شد تا ما  از حق خود چشم پوشی کنیم بلکه لغو قراردادها باعث شد تا مبالغ پیش پرداخت ما از دست رفته و بابت خسارت لغو قراردادها هم به  کمپانی ها و شرکتهای خارجی متضرر شویم .
بررسی روزنامه اطلاعات اردیبهشت ماه سال 1358 بیانگر  نقش دولت موقت و اعضا آن در لغو قراردادهای نظامی است ، کسانی که در یک سال اول انقلاب باعث ضربات و حشتناکی به پیکره انقلاب شدند.
دو فرد مهم این دولت که همواره از آنان نام برده میشود در اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب سخن از مطالبی کردند که اکنون همفکران آنان انجام آن را به انقلابیون نسبت میدهند .

  • علیرضا بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی