باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

تعامل یا عدم تعامل؟

علیرضا بختیاری | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۵ ب.ظ | ۱ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

اوضاع کنونی عراق دارای پیچیدگی های زیادی است اما مهمترین وجه آن اختلافاتی است که متاسفانه بین شیعیان وجود دارد شیعیانی که هر کدام پیرو فلان روحانی و یا سیاستمدار هستند و این یعنی تفرقه ، تفرقه ای که نهایت دست آورد ان اکنو خود را نشان داده است .

یکی از ابعاد این تهاجم نیروهای داعش و بعثیون نه توانمندی آنها بلکه خیانتهائی است که از درون شکل گرفت و توانست به عقب نشینی نیروهای نظامی منجر شود و سقوط شهرها .

در این میان حمایتهای غربیان از داعش بطوری محسوسی خودنمائی میکند ، اکنون باید به سوال پاسخ داده شود که ایا تحرکات غربیان در کشورهای اسلامی و نابودی توان شیعه بخصوص هم ارتباطی با رویه جمهوری اسلامی و یا بقول بعضی سیاستمداران متمایل بغرب ناشی از عدم تعامل با دنیا ( بخوانید آمریکا و اروپای تروئیکا ) است ؟ ایا انها هم تعامل نداشتند ؟ ایا حکومت نوری مالکی با غربیان در حد مشخص با آمریکائی ها ارتباط دیپلماتیک نداشته ؟ پس چرا همین امروز اوباما از عراق خواست تا حکومتش را تغییر دهد ؟ بعضی از اقایان باور کنند که این شعارشان ناشی از تحصیل و زندگی و تربیت اقازاده هایشان در غرب است و دیپلمات بازی های رایج در بین ایشان .
باید انقلابی بود نه دیپلمات غربی

  • علیرضا بختیاری

تقدیم به پدرهائی که .......

علیرضا بختیاری | جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ | ۱ نظر

سم رب الشهدا
سلام
تقدیم به پدرهائی که چشم بستند و دخترانشان را ندیدند و دخترانی که چشم باز کردند ولی پدر را ندیدند.

السلام علیک یا اباصالح المهدی


 

  • علیرضا بختیاری

دفاع مقدس بروایت فیلم ضد دفاع

علیرضا بختیاری | جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ب.ظ | ۱ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

امروز فرصتی دست داد تا بروم شلمچه و عکسی هم میگذارم تحفه این سفر کوتاه .

الان تلویزیون دارد فیلم روزهای زندگی را نمایش میدهد، قبلا راجب این فیلم نقدی داشته ام متاسفانه در فضای فرهنگی دفاع مقدس بدلیل عدم شناخت صحیح و تعارفات معموله تولیداتی در حال ساهت و انتشار است که نه تنها کمکی به ترویج فرهنگ دفاع مقدس نمیکند بلکه در جهت عکس آن است و این فیلم هم از زمره این تولیدات است که با بهره گیری از امکانات حرف و سخن خود را در لوای فیلمی دفاع مقدسی میزند اما و اما مسئله اساسی این است که این فیلم در واقع قصد و نیتش نه تنها ارزش گذاری دفاع مقدس نیست بلکه بزیر سوال بردن اصل و اندیشه دفاع مقدس است ، اصلی که در ان نه تنها پیروزی هدف رزمندگان نبود بلکه ادای وظیفه هدف یک رزمنده ایرانی بود ( در بخشی از فیلم و بعد از اعلام قبول قطع نامه از سوی حضرت امام رزمندگان جوان اقدام به گذاشتن اسلحه اشان بر روی زمین میکنند و یک رزمنده پیر و با محاسنی گل الود با برداشتن سلاح های آنان اقدام به رفتن بسمت دشمن میکند دشمنی که با حجم وسیع سلاح و امکانات اقدام به حمله میکند، و سخن جوانان رزمنده خطاب به رزمنده پیر اسف انگیز است ....ما برای پیروزی امدیم !!) اری مطلب در مورد اینگونه تولیدات زیاد است و خصوصا در مورد این فیلم اما دریغ از یک بررسی دقیق و کارشناسانه در جهت ساخت این فیلمها .

  • علیرضا بختیاری