باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

تحریف و فراموشی دو نکته حساس سخنان رهبری

علیرضا بختیاری | جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ق.ظ | ۲ نظر

بسم رب الشهدا

سلام
عملیات مقدس یا دفاع مقدس ؟ چرا اقا ومولایمان نگران تحریف و فراموشی دفاع مقدس است ؟
ایا سخنان ایشان در هنگام دیدار دست اندرکاران راهیان نور و موقع حضور در یادمان شهدای شرق کارون تنها برای خالی نبودن عریضه است یا اینکه ایشان مدتهاست که موضوع را متوجه شده اند و بهترین موقعیت را در این برهه زمانی دیده اند تا بتوان بار دیگر توجهات را به این سمت جلب کرد ؟

سالهاست که روایت دفاع مقدس محدود شده است تنها به بعضی نقاط و این محدود شدن باعث پیش آمدن بعضی مسائل میشود براستی چرا تمام نقاطی که برای بازدید برده میشود باید بگوئیم حمله فلان در این محل انجام شد ؟ چرا تنها بحث بحث حمله است ؟ براستی چرا روایتهای راویان عزیز رزمنده و غیر رزمنده محدود به نکاتی تکراری باید باشد ؟ ایا همین نکات تکراری  باعث نشده تا رغبت بخشی از خصوصا دانش آموزان و دانشجویان کمتر بشود ؟ بارها گفته ام که بحث دفاع مقدس با تمام زوایای آن آنقدر ظرفیت دارد تا بتوان سالها در یک نقطه ایستاد و از آن سخن گفت و کهنگی و تکرار در آن نیافت اما متاسفانه متولیان امر هرگز با یک نگاه علمی و فرهنگی به این قضیه نگاه نکرده اند و قطعا انتخاب فرمانده هان و افراد شناخته شده از سوی مقام عظمای ولایت از قدرت و توان آنها در مدیریت و فراهم نمودن امکانات لازم نشات میگیرد ولی این برادران نباید فکر کنند چون خودشان در جنگ بوده اند در زمینه انتقال مفاهیم هم تخصص لازم را دارند .

بحث دفاع مقدس آنقدر اهمیت دارد تا bbc فارسی برای آن وقت اختصاص بدهد و امثال بنی صدر ها را برای القای اینکه وقوع جنگ اجتناب پذیر بود و یا بحث کوتاه نیامدن امام برای ادامه جنگ و از این قبیل سخنان هزینه های گزاف بکند اما براستی مسئولین محترم بفرمایند برای خنثی نمودن این حمله نرم چه کرده اند ؟ براستی وقتی امثال سردار شمخانی در مقابل چشم ملیونها نفر بنی صدر را در قضیه سقوط خرمشهر و مسائل مرتبط با آغازین روزهای دفاع مقدس خائن نمیداند دیگر چه بگوئیم ؟ ایا واقعا او خائنی با قرار قبلی با صدام بود یا اینکه خود نیز از این سو برای بدست آوردن وجهه مردمی و تخریب وجهه جناح مقابلش حاضر به شکست در جنگ شد تا سنگ اندازی های امثال شهید رجائی و بهشتی را بقول خودش مانعی برای رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بنمایش بگذارد ؟

از دید من نگفتن این مطالب و باز ننمودن لایه های ناگفته جنگ و دفاع مقدس است که نگرانی ولی امر را دامنزده است .

به هر حال باید بجای تکیه تنها بر خاطرات و روایتهای راویان عزیز که متاسفانه بخشی از آن تنها مصیبت خوانی و راه انداختن اشک و ناله مردم است  فکری منطقی و اساسی با توجه به رهنمودهای مولا نمود .

یا علی

الهم عجل لولیک الفرج

  • علیرضا بختیاری

نظرات  (۲)

سلام
نکات ارزنده ای در نوشته تان بود ممنون
ممنون از حضورتان در وبلاگ ما (رزمنده مجازی)
با اجازه تان لینکتان می کنیم تا همیشه بخوانیمتان
التماس دعای فرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی