باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

گرامیداشت سالگرد حماسه شکست دشمن در کوی ذوالفقاری ابادان در سال 59

علیرضا بختیاری | دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

نهم آبان ماه هر سال یاد آور حماسه ای خونین و زیبا در تاریخ دفاع مقدس است ، حماسه ای که هر چند مورد بی توجهی دستگاه های رسمی و تبلیغی کشور قرار گرفته است اما از عطمت و شکوه آن کاسته نخواهد شد .

نهم آبان ماه سال 59  دشمن بعثی که با عبور از رودخانه کارون در نوزدهم مهر ماه سال همان سال توانسته بود اقدام به قطع جاده آبادان آهواز نماید و سه روز بعد جاده آبادان ماهشهر را نیز به تصرف خود در بیاورد و ارتباط زمین آبادان را با دیگر نقاط کشور قطع کند در نهم آبان با استقرار در نخلستانهای بهمنشیر اقدام به عبور از رودخانه بهمنشیر کرده و نیروهای خود را وارد آبادان کرد و این در حالی بود که شهر آبادان کمترین امکانات دفاعی را در خود داشت و شهری با حداقل امکانات مورد هجوم دشمنی تا بن دندان مسلح قرار گرفت و اگر نبود دست عنایت خدا که فرد اوراق فروشی بنام دریاقلی سورانی از ورود آنها آگاه و با طی چند کیلومتر نیروهای دافع شهر را آگاه کند دشمن براحتی پیشروی نموده و آبادان بتصرف دشمن در می آمد که آنگاه قطعا سرنوشت دفاع مقدس دگرگون میگردید !

امسال بیاد آن رشادت ها و حماسه خونین در محل جبهه شمالی ابادان و در محلی که نیروهای دشمن اقدام به عبور نمودند مراسمی توسط رزمندگان شهر برگزار گردید که طی آن با حضور فرماندار و امام جمعه موقت و فرماندهی سپاه و سخنان تعدادی از رزمندگان دفاع به یاد و خاطره آن روز و شب پرداخته شد .

البته در این زمینه واقداماتی که جهت تحریف تاریخ توسط بعضی از رزمندگان غیر بومی جهت مصادره دفاع انجام میشود خواهم پرداخت .

یا علی

  • علیرضا بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی