باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

دغدغه های رهبری در مورد راهیان نور

علیرضا بختیاری | چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

سخنان رهبری در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور، مهر تائید است بر آنچه طی سالیان گذشته همواره بر آن تاکید داشتم و نیست بجز فراموش شدن اصل دفاع و تحریفهائی که بشدت این حماسه عظیم را تهدید میکند ، متاسفانه یکی از مشکلاتی که در مملکت ما وجود دارد این است که جریانات فرهنگی دستخوش نظرات افراد و کسانی میشود که گاها کمترین دانشی در زمینه مسائل فرهنگی نداشته و همین وضوع باعث میشود تا اصل موضوع کم کم بدست فراموشی سپرده شود و حاشیه بر اصل غلبه کند و این دغدغه ای است که رهبر انقلاب بدرستی بدان اشاره فرمودند .

روند شکل گیری راهیان نور نه یک کار دستوری بلکه حرکتی مردمی و برای درک دوباره آن روزها از سوی رزمندگان و خانواده شهدا بود که با حضور پر برکت رهبر انقلاب در شلمچه عید سال 78 وشکستن ترفند خطرناک دارو دسته اصلاحتیانی که عطاالله مهاجرانی وزارت ارشادش را رهبری میکرد و باستان گرائی و تخت جمشید محوری را قصد ترویج داشتند ، شور و شوقی را برای دیدار مناطق عملیاتی در بین اقشار جامعه که امید دیدار ایشان را در این مکان و دیگر نقاط را داشتند ایجاد کرد .

اما نکته مهم که من بعنوان یک خطر همیشه عنوان کردم فراموشی دفاع مردمی و پرداختن بیش از اندازه به یک وجه آن یعنی عملیاتها است که بطور کلی دفاع مردمی را به محاق عدم باز گوئی سوق داده است ، بسیاری از کاروانیان از کنار شهر ابادان و از دل خرمشهر و دیگر نقاط میگذرند اما هیچ اطلاعی از آنچه بر سر این شهرها آمد ندارند و در اقع عدم تربیت راویان چه رزمندگان و چه جوانانی که در این راه گام بطور تخصصی برای بازگوئی این مسائل باعث این شده تا همواره تصور غالب جبهه همان است که بارها عرض کرده ام یعنی یک خاکریز و افرادی ملبس به لباس نظامی و همیشه اماده به جنگ !!!! و بدون اینکه به ابعاد بسیار جالب و زیبای آن پرداخته شود .

به هر حال از یک سو رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ آن نگرانی را احساس میکنند و از این سو در مورد میراث دفاع مقدس این دغدغه ها را دارند .

الهم عجل لولیک الفرج

  • علیرضا بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی