باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

باشهیدان آبادان

در مورد دفاع مقدس و تاریخ

تخریب یادمانها دغدغه ای محتمل

علیرضا بختیاری | جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

بسم رب الشهدا

سلام

در طی سالیان گذشته یکی از دغدغه های بجا و مورد توجه بحث حفظ اثار دفاع مقدس بوده که با کمال تاسف هر روز باید شاهد از بین رفتن بخشی از ان بود این اثار یا از زمان دفاع مقدس بجا مانده اند و یا اینکه در طول زمان بعد از جنگ ایجاد و با گذشت زمان و تبدیل شدن به مکانی مورد توجه مردم جزو این اثار قرار گرفته است .

این دغذغه و توجه مقام مغظم رهبری به مسائل فرهنگی و خصوصن فرهنگ دفاع مقدس در طی سالیان بعد از پایان ظاهری دفاع باعث ایجاد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گردید و ارگانها و نهادهای مختلف هم هر کدام تحت عناوینی خود را مدعی این مهم دانسته اند اما آنچه که حاصل شده است بیشتر برگزاری سمینارها و کارهای بی فایده در این زمینه است ، ساخت باغ موزه ها در شهر ها هم بخشی از این تلاش بوده که با توجه به هزینه های انجام شده نمیتوان گفت کاکلا ولی تلاشی بوده است اما آنچه مهم است حفظ اثار سرزمینی و یا ساخته شده در یادمانهای دفاع مقدس است که با کمال تاسف بدون یک کار علمی و نگاه هنری، فرهنگی و اعتقادی دستخوش اراده های فردی و با کمترین نگاه اینده نگری بوده است .

نمونه این نگرش در یادمان شهدای شلمچه خود نمائی نموده است ، تخریب و پرنمودن گودال قتلگاه نه تنها کاری کارشناسی نشده است بلکه حاصل اراده فردی و با توجیهاتی غیر منطقی است که کم کم باید شاهد تخریب تدریجی دیگر اثار موجود هم بود چون بزعم متولیان امر هر نقطه مواردی را دارا میباشد که شامل همین بهانه ها نیز میباشد براستی اگر خطراتی متوجه اطفال گشته بود باید این مکان پر میشد ؟ خوب پس بهتر است که یادمان شهدای والفجر هشت نیز یا تعطیل و یا بخش عمده رودخانه اروند پر شود و یا فکه و یا چزابه و و و و .

جهت اطلاع متولیان که کمترین زحمت را بخود برای کارهای بنیانی و کاشناسی شده انجام نمیدهند عرض میشود که جنگ در تمام دنیا رخ داده است و این تنها ما نیستیم که برای آن یادمانهائی را ساخته و اداره بکنیم ، در این جا تنها به چند عکس بسنده میکنم و در اینده به طور مرتب این موضوع خواهم پرداخت .

یادمانی برای سربازها در سریلانکاه

اثری برای بزرگداشت سربازان روس در جنگ جهانی دوم

تندیسی برای یادبود سربازان آمریکائی!!!!!!

بازهم و بطور مشروح بخشی از تحقیقاتم را ارائه خواهم نمودو

الهم عجل لولیک الفرج

  • علیرضا بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی